JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

#mittNTL – medlemmenes fortelling

I høst lanseres #mittNTL, medlemmenes egne fortellinger om det å være med i en fagforening.
NTLs forbundssekretær Eddie Ingebrigtsen (til høyre) på filminnspilling på Universitet i Oslo.

NTLs forbundssekretær Eddie Ingebrigtsen (til høyre) på filminnspilling på Universitet i Oslo.

Ole Palmstrøm

may.berg@lomedia.no

Via Facebook er vi vant med å formidle brokker av historien om våre liv og respondere på andres historier. Denne erfaringen tar nå NTL inn i sitt organisasjonsarbeid gjennom etableringen av #mittNTL. Ideen med #mittNTL er å samle medlemmenes egne NTL-historier, som man kan klikke seg inn på via et digitaltet norgeskart. #mittNTL blir lansert med brask og bram 31. august under NTL-dagene.

Eddie Ingebrigtsen, yngste forbundssekretær i NTL, med fortid fra NTL NRK, har lenge klødd i fingrene etter å løfte NTL inn i den digitale tidsalderen. Nå starter første etappe – lanseringen av #mittNTL.

SE BILDESTRØMMEN I BUNNEN AV ARTIKKELEN

Formidle opplevelser

– Vi håper at medlemmer og tillitsvalgte skal bruke #mittNTL til å formidle sine opplevelser av det å være med i en fagforening. Informasjon fra forbundet går vanligvis fra toppen og nedover. Med #mittNTL forsøker vi å gå motsatt vei; dette skal være medlemmenes fortelling om NTL, til glede og nytte for medlemmene og de tillitsvalgte i forbundet, sier Ingebrigtsen.

NTL har mange parallelle organisasjonsledd som ikke nødvendigvis vet så mye om hverandre. Via kartet til #mittNTL kan de finne fram til andre NTL’ere på sitt hjemsted, påpeker Ingebrigtsen. #mitt NTL kan også være en vei inn i organisasjonen for politikere og andre som ønsker et innblikk i arbeidstakernes utfordringer.

Vise fram NTL

Hvorfor gjør dere dette?

– Fordi vi ønsker å vise fram hele den store og flotte organisasjonen vår og gjøre NTL bedre kjent som fagforening. Vi håper at medlemmer og tillitsvalgte gjennom sine historier skal vise hva som gjør NTL til det det er. Det kan fungere som et vervetiltak, og det kan bidra til å bygge organisasjonen vår og vårt omdømme. Vi satser mye ressurser på dette, og håper at #mittNTL vil bli til nytte for medlemmer og tillitsvalgte rundt omkring, sier Ingebrigtsen.

Han mener det er viktig for NTL å være til stede i sosiale medier, og tror at #mittNTL kan bidra til å utvikle organisasjonen og til at forbundet oppleveres som relevant for flere.

Premier til de beste bidragene

NTL skal bruke høsten til å gjøre storsatsingen #mittNTL kjent blant medlemmene. Man har blant annet laget en reklamefilm i samarbeid med Icecube Media for å inspirere og vise fram hvordan #mittNTL kan brukes.

De beste bidragene som kommer inn utover høsten skal premieres. Det skal trekkes ut en vinner hver måned, og ved årsskiftet skal det plukkes ut en vinnerbidrag blant disse, som premieres med et gavekort på 5000 kroner.

NTL har også laget en «startpakke» med løpesedler og informasjon for dem som har lyst til å spre budskapet om #mittNTL på sin arbeidsplass.

Ansiktsløftning for NTL

NTL trenger en digital ansiktsløftning, mener Ingebrigtsen, og den jobben er i gang via etableringen av NTL Ung.

– NTL Ung sin hjemmeside skiller seg veldig klart fra ntl.no, og det samme vil være tilfelle med mittntl.no. I løpet av 2016 skal NTLs hjemmeside bli mer tilgjengelig, moderne og lettere å finne fram på. Den skal tilrettelegges for mobiltelefon og få responsivt design, lover Ingebrigtsen.

#mittNTL

#mittNTL er en samling av NTL-medlemmenes egne historier samlet i et kart.

Slik deler du din historie på #mittNTL:

Du kan publisere bildet ved å hashtagge (#) bildet på instagram med #mittNTL, så havner det automatisk på kartet til #mitt NTL,

eller du kan laste opp bildet manuelt på mittntl.no, som er tilgjengelig på internett fra 31. august.

Annonse
Annonse

#mittNTL

#mittNTL er en samling av NTL-medlemmenes egne historier samlet i et kart.

Slik deler du din historie på #mittNTL:

Du kan publisere bildet ved å hashtagge (#) bildet på instagram med #mittNTL, så havner det automatisk på kartet til #mitt NTL,

eller du kan laste opp bildet manuelt på mittntl.no, som er tilgjengelig på internett fra 31. august.