JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Stanser togene i protest mot jernbanereformen

Motstanden mot regjeringens jernbanereform skal markeres med politisk streik. Alle tog står stille 15. juni mellom klokken 10 og 13.
HAR ALTERNATIVER: NJFs forbundsleder Kjell Atle Brunborg er klar for å markere sin motstand mot jernbanereformen. Sammen med Norsk Lokomotivmannsforbund, tar Norsk Jernbaneforbund ut alle sine medlemmer i politisk streik 15. juni.

HAR ALTERNATIVER: NJFs forbundsleder Kjell Atle Brunborg er klar for å markere sin motstand mot jernbanereformen. Sammen med Norsk Lokomotivmannsforbund, tar Norsk Jernbaneforbund ut alle sine medlemmer i politisk streik 15. juni.

Anette Karlsen

oystein.braathen@lomedia.no

Datoen er valgt fordi Stortinget har jernbanereformen "På rett spor" til behandling denne dagen. Transportkomiteen skal avgi sin innstilling 11. juni. Klokkeslettet er bestemt for å ramme færrest mulig reisende. Trafikken i morgen- og ettermiddagsrushet skal gå som normalt.

Reformen ble presentert 18. mai, og opposisjonen mener dette betyr altfor liten tid til å behandle en så omfattende sak.

Full stans

Bare Nettbuss fortsetter å kjøre når Norsk Jernbaneforbund (NJF) og Norsk Lokomotivmannsforbund (NLF) tar alle sine medlemmer i NSB og Jernbaneverket ut i streik. LO gir aksjonen sin fulle støtte.

Begge forbund oppfordrer alle medlemmene til å slutte opp om protesten.

Markeringen starter på Oslo S, der det blir appeller ved forbundslederne Kjell Atle Brunborg i NJF, og Rolf Jørgensen i NLF.

Deretter blir det tog til Stortinget, der samferdselspolitikerne vil få overrakt uttalelser og det blir flere appeller.

Les også: Dette venter når regjeringen får viljen sin med toget

Dette er en sak fra

Vi skriver om de ansatte i alle deler av jernbanen og busstransport.

Les mer fra oss

Annonse

Flere saker

Annonse