Kraftig fornøyd
Tilgjengelighet, trygg og kompetent, er ord de fleste kundene til HelgelandsKraft forbinder med kraftselskapet sitt. - Vi prøver å være pålitelige, sier EL & ITs klubbleder Kurt Erik Olsen.
christine.skarberg@lomedia.no
I en undersøkelse TNS Gallup Har gjort blant 300 av HeleglandsKrafts kunder, er resultatet svært hyggelig lesing for de ansatte i energiselskapet. HK får ros både for lederskap og bidrag til lokalsamfunnet, samt å være en god arbeidsplass med dyktige medarbeidere. Kundene mener at energiselskapet er pålitelig og engasjert, samtidig som de forbinder selskapet med tilgjengelighet, trygghet og kompetanse. For leder i EL & IT klubben, Kurt Erik Olsen, kommer ikke resultatet av undersøkelsen som noen overraskelse. - Tilbakemeldingene vi får fra kundene er stort sett alltid positive. Vi på vår side forsøker til en hver tid å være pålitelige, samt godt synlige i lokalsamfunnet. Og det ser ut til å fungere bra, fastslår klubblederen.
Omdømme
Selskapets scorer høyt på omdømme, siden kundene oppfatter det som sympatisk. Dette er noe Olsen mener selskapet har bygd opp over tid. - Det tar lang tid å bygge opp et godt omdømme, og selskapet vårt har alltid vært raust, og bidratt med mange midler til idretts- og kulturlivet i lokalsamfunnet vårt. Slikt blir lagt merke til blant folk, sier Olsen.
Trenger innovasjon
Selv om resultatet av undersøkelsen viser er svært godt for kraftselskapet, etterlyser imidlertid flere kunder større engasjement innefor innovasjon og nytenking. Deriblant på fornybar energi- og bredbåndsutbygging. - Litt rart synes jeg dette er, siden vannkraftverkene våre drives svært miljøvennlig, og er i topp stand, uttaler Olsen, og nevner at bedriften driver ni kraftstasjoner som selskapet har brukt mange penger på å ruste opp til moderne standard. - Når det gjelder bredbåndsutbygging kan jeg ikke si annet enn at ledelsen ikke har tatt noe standpunkt til hva vi skal levere ennå, avslutter Olsen.