JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Electric boogie fra Statnett

Fordi nordmenn ikke kan nok om hvem som har ansvar for strømforsyningen i landet, har Statnett startet en electric boogie-kampanje.

christine.skarberg@lomedia.no

Det melder Statnett i en pressemelding. Det lave kunnskapsnivået nordmenn har til hvem som har ansvaret for strømforsyningen her i landet, ble avdekket i en undersøkelse utført av Opinion. Kun 12 prosent svarte at de visste at Statnett har ansvaret for det landsdekkende hovednettet i Norge. Det er alt for lite mener ledelsen i Statnett.

Reklamefilm

Med spørreundersøkelsen som bakgrunn, engasjerte Statnett regissøren Joachim Trier til å lage et stykke folkeopplysning kamuflert som electric boogie og kampanjen vil bli å se på kinoer og tv fra og med denne uka.

Her kan du tjuvkikke på reklamefilmene.

– Vårt mål er at kampanjen bidrar til å øke kjennskapen til hva Statnetts oppgave i samfunnet er: Vi binder Norge sammen, og sørger for at folk får strøm til hjemmene sine, uttaler ledelsen i Statnett, og legger til de håper reklamekampanjen vil gjøre folk mer bevisste om hvilken viktig rolle Statnett har i Norge. Statnett er i gang med å fornye kraftnettet i Norge. En jobb som vil pågå de neste ti årene og som vil koste atskillige milliarder kroner.

Annonse
Annonse