JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Vil nå medlemmene på sms

Med en sms kan EL & IT Forbundet nå tusenvis av medlemmer. Derfor lanser de nå tjenesten «Takk for at du oppdaterer mobilnummeret ditt».

csd@lomedia.no

Målet med tjenesten er å nå raskest mulig ut til medlemmene med informasjon fra forbundet. Sms-tjenesten ble utprøvd ved uravstemningen under fjorårets tariffoppgjør og ble en suksess. I dag er det 10.000 EL & IT-medlemmer knyttet opp mot tjenesten. Nå ønsker forbundet å sikre seg de siste 27.000.

– Det er veldig enkelt å melde seg på denne ordningen. Medlemmene sender ELIT M og taster inn de åtte medlemssifrene og sender til 2077, fra den mobilen de prioritert bruker. Medlemsnummeret finner de på medlemskortet sitt. Gjør de alt dette riktig vil de motta en sms som bekrefter at de er registrerte i systemet, sier hovedkasserer i EL & IT forbundet, Terje Olsson.

Viktig kanal

Å nå medlemmene raskt er viktig i dagens høyteknologiske samfunn. Sms er blant de mest brukte kommunikasjonskanaler som finnes, og EL & IT mener at tjenesten vil føre til at informasjon fra forbundet i langt større grad vil bli lest ved hjelp av den nye tjenesten. Sms-tjenesten vil også bli viktig for det kommende tariffoppgjøret med tanke på uravstemningen.

– Ved siden av dette så vil tjenesten bli en fin måte å få medlemsregistrene våre oppdaterte, med medlemmenes mobilnummer. Det vil igjen gjøre det lettere for våre ansatte på medlemsservice å få utført sin jobb mer effektivt, slår Olsson fast. Han tror også at sms-tjenesten vil være nyttig ovenfor forbundets yngre medlemmer som i stor grad kun bruker mobil til daglig, og har sms som et av sine viktigste kommunikasjonskilder.

Første stunt

Det første stuntet med å få flere medlemmer over på denne tjenesten startet nå rett før ferien. Etter fellesferien vil forbundet sentralt ta kontakt med distriktene og fagforeningene rundt om i landet, og få dem til å informere medlemmene om tjenesten og anbefale den. Det er selvsagt alltid noen som er skeptiske til å melde seg på slike tjenester. Disse kan ta det med ro.

– Disse medlemmene skal vite at de har muligheten til å reservere seg mot dette. Vi håper likevel at langt flere enn de som er med på tjenesten i dag griper muligheten og melder seg på, sier Olsson.

Annonse

Flere saker

Annonse