Flyr høyt på Facebook
Norwegian er størst på Facebook – av de europeiske flyselskapene.
Flyselskapet hadde torsdag formiddag 68.655 fans på Facebook. På de neste plassene følger Lufthansa med drøye 66.500 fans og KLM med litt over 63.500 fans.
– Vi har veldig god dialog med våre kunder på Facebook, og vi får mange nyttige tips og ideer gjennom denne uvurderlige kanalen. Noen av de mest trofaste tilhengerne våre svarer faktisk på våre vegne og gir gode råd og tips om alt fra bagasjeregler til avgangstider og flytyper. Det er imponerende å se hvor engasjerte og kunnskapsrike våre kunder er, sier kommunikasjonsrådgiver Lasse Sandaker-Nielsen i Norwegian.
Norwegian satte nylig ny rekord i antall passasjerer for tredje måned på rad, men også på nettet setter altså selskapet rekorder. Flyselskapets Facebook-side dro nylig fra Lufthansa og KLM i antall fans,.
Facebook-siden ble opprettet i 2009 og har gradvis vokst til å bli et samlested der Norwegian snakker med kundene og kundene snakker med hverandre. Siden brukes flittig i Norwegians dialog med kundene om planlegging av nye ruter og generelle kundeservicespørsmål.
Amerikanske Southwest Airlines er det største flyselskapet i verden på Facebook med 902.000 medlemmer. (ANB)