Nav til himmels
Mens Nav har hatt sitt å stri med, går det rett til himmels med besøket til nav.no.
bjorn.erik.dahl@anb.no
– Nav.no brukes av flere og besøkes oftere, sier kommunikasjonsdirektør i Nav, Martin Apenes, til Avisenes Nyhetsbyrå (ANB).
Målet for Nav er både flere brukere på nett, og at flere skal bli selvhjulpne på nett.
I september hadde nettsiden nesten syv millioner besøk, opp over 70 prosent fra september i fjor. De besøkende var i snitt innom fire ganger, med åtte sidevisninger hver gang, mens antall unike brukere økte fra 1,5 millioner i september i fjor til 1,6 millioner i samme måned i år.
På TNS Gallups liste over de mest besøkte nettstedene i Norge havner nav.no på en 24. plass i september.
– Nav.no er den kanalen som får best tilbakemelding fra brukerne i våre brukerundersøkelser. I løpet av året har vi lansert flere nye tjenester, blant annet Ditt Nav, Dine utbetalinger og nye versjoner av Din pensjon, hvor du kan se hvor mye du vil få i pensjon i pensjonskalkulatoren, eller søke om pensjon. Dessuten har nye grupper AAP-mottakere, de som mottar arbeidsavklaringspenger, levert elektronisk meldekort via nav.no. Det har også bidratt til en økning i trafikken, utdyper Apenes.
Det er Navs stillingsdatabase som er desidert mest besøkt på nav.no. (ANB)