JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Ny logo – og kritikk

Senterpartiet skifter ut partilogoen som har vært benyttet siden 1991. Men den nye logoen møter kritikk.

Senterpartiets sentralstyre vedtok mandag at partiet skal bytte ut partiets logo og design. Logoen er utformet av Sps produksjonsleder Ragne Borge Lysaker.

– Fram mot stortingsvalget i 2013 skal hele partiet skifte ut logo og design på sitt materiell, enten det er snakk om nettsider, brosjyrer, brevark og andre informasjonskanaler for Senterpartiet. Jeg er glad for å presentere en ny kløver som er friskere i formen og mer lik de kløverne vi finner i naturen enn hva Senterpartiet har hatt hittil, sier kommunikasjonssjef Torvild Sveen i Senterpartiet.

Men ikke alle er like fornøyde med logoen.

– Problemet er at den ikke er god nok håndverksmessig, og at gjengivelsen blir altfor svak. Spesielt gjelder dette navnetrekket, sier daglig leder Line Støtvig i Tangram Design til Aftenposten.no.

– Den er svak på alle måter. Det ser nesten ut som om den første skissen ble sendt til trykk ved en feil, kommenterer kreatør Joachim Bjørndahl i reklamebyrået DDB.

– Denne løsningen signaliserer først og fremst at man er uprofesjonell. Jeg ser at Sp ønsker å fremstå som friskere og med en nærhet til naturen og landbruket, men det blir for enkelt å bruke et fotografi som i tillegg ikke er særlig friskt og attraktivt, er dommen fra Kjetil Wold i byrået Anti. (ANB-NTB)

Annonse
Annonse