JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Postkom fornyer vervingen

Postkom ønsker ny giv i medlemsvervingen. Den gamle verveblokka er lagt bort, og de utdaterte vervepremiene er blitt fornyet.
KLAR TIL UTSENDELSE: Vervepremiene er på plass i hyllene. Cathrine Ertsås håper lageret tømmes fort.

KLAR TIL UTSENDELSE: Vervepremiene er på plass i hyllene. Cathrine Ertsås håper lageret tømmes fort.

Morten Hansen

morten.hansen@lomedia.no

– Vi sier veldig ofte at verving av nye medlemmer er noe av det viktigste vi gjør. Nå var det på tide å fornye dette arbeidet, sier Cathrine Ertsås.

Forbundssekretæren er ansvarlig for vervekampanjen, som skal gjøre det enklere og mer interessant å verve. Nå blir blant annet taco-settet som er gått ut av produksjon, erstattet med drikkeflaske, DAB-radio og iPad. Den gamle verveblokka sendes til resirkulering og erstattes med elektronisk verving.

– Vi har lansert et nytt menypunkt som heter «Verv og vinn» på nettsiden vår. Der kan vi oppdatere informasjon og endre vervepremier etter hvert som det blir aktuelt, sier Ertsås.

Hun håper endringene skal føre til økt verveinnsats.

– Medlemmene er flinke til å verve når de får nye kollegaer. Men det er lett å glemme at vikarene og de som kun har helgevakter er potensielle medlemmer. Vi håper at de nye premiene kan være en ekstra motivasjon, sier Ertsås.

Hun tror også at en intern konkurranse mellom kretsene vil være til inspirasjon.

– Vi kommer til å føre statistikk for å se hvilke kretser som er best til å verve. Blir det trønderne som slår bergenserne, spør trønderen med ansvar for vervingen.

Dette er en sak fra

Vi skriver om ansatte i Posten, Bring og DNB.

Les mer fra oss

Annonse

Flere saker

Annonse