JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Get blir til Telia

Fra i dag er de to én helhetlig merkevare. Vil ikke bety nedskjæringer i personal, ifølge kommunikasjonsdirektør Henning Lunde.
TELIA: Markedsdirektør, Camilla Forberg, og direktør for forbrukermarkedet, Pål Rune Kaalen.

TELIA: Markedsdirektør, Camilla Forberg, og direktør for forbrukermarkedet, Pål Rune Kaalen.

Leif Martin Kirknes

leif.kirknes@lomedia.no

Det begynner å bli et par år siden Telia kjøpt Get. Siden da har de levd side om side som to ulike selskaper på hver sin side av Akerselva i Nydalen-traktene, selv om de har hatt kort vei for å besøke hverandre og samarbeidet om diverse.

I dag lanserer Telia nyheten om at Get herved blir Telia. De to blir å finne under ett og savne merkenavn, som totalleverandør av TV, mobil og internett.

– Det er en milepæl i vår historie og starten på en utrolig spennende reise for våre kunder og for selskapet, sier direktør for forbrukermarkedet i Telia, Pål Rune Kaalen.

Ingen nedskjæringer

For kundene blir fordelen at Telia blir en «one-stop-shop» for de uansett stadig mer sammensmeltede områdene TV, mobil og internett, ifølge Telia, som varsler at det også vil komme fordelsprogrammer for totalkunder.

Det et nettopp det at de nevnte områdene blir stadig tettere sammenvevd som gjør at det innebærer en fordel for selskapet, sier de videre. Det gir dem økt styrke og konkurransekraft, mener de.

Vanligvis betyr slike sammensmeltinger av selskaper også mulighet for å spare noen penger ved å rasjonalisere bort stillinger, men kommunikasjonssjef i Telia Henning Lunde sier til Nettverk at det ikke foreligger noen planer om dette i denne sammenheng.

– Det kommer ingen omorganisering som følge av dette. Vi har omorganisert oss allerede etter omstruktureringen for et halvt år siden, så dette får ingen personalmessige konsekvenser, sier han til Nettverk.

(Fortsetter under bildet)

Kommunikasjonsdirektør Henning Lunde

Kommunikasjonsdirektør Henning Lunde

Leif Martin Kirknes

Bedre kundeservice

En annen ting som sammensmeltingen av merkevare skal føre til, er ifølge Kaalen bedre kundeservice. EL og IT har klubb i det som nå heter Telia, hvorav mange medlemmer har sittet på kundeservicen til GET.

– Vi har vært på en reise med kundeservice allerede, og kommet til å fortsette og styrke kundeservicen vår. Vi skal skape en enda bedre og mer sammensveisede kundeservice, sier han.

I tillegg til telefonsupport, som nå får samme nummer, har Telia 53 butikker som også vil kunne hjelpe folk med TV, internett og mobil, forklarer han.

Flytter sammen

Telia består også av merkenavnene OneCall, Mycall, Phonera og Futurehome, men disse beholder sine respektive navn.

Telia er Nordens største telekomselskap med 2300 medarbeidere og drift i sju land. De er hovedutfordreren til Telenor, og sier de på tvers av sine merkevarer har halve Norges befolkning som kunder. De planlegge for øvrig å ha Norges første landsdekkende 5G-nett klart innen utgangen av 2023.

I Norge skal Telia etter planen samlokaliseres (det vil si flytte sammen med gamle Get) i nytt lokale i Økern/Løren-området i starten av 2021.

Dette er en sak fra

Vi skriver om ansatte innen elektro, energi, telekom og IT.

Les mer fra oss

Annonse
Annonse