JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Togpassasjerene er mindre fornøyd enn før

Kun ett selskap kan vise til økt kundetilfredshet.
Det er særlig punktligheten og kundeinformasjon når togene ikke er i rute som drar kundetilfredsheten ned blant togpassasjerene, ifølge en ny undersøkelse. (Illustrasjonsfoto)

Det er særlig punktligheten og kundeinformasjon når togene ikke er i rute som drar kundetilfredsheten ned blant togpassasjerene, ifølge en ny undersøkelse. (Illustrasjonsfoto)

Emmie Olivia Kristiansen

Jernbanedirektoratets undersøkelse av kundetilfredshet viser en nedgang fra fjerde kvartal i fjor til første kvartal i år.

– Resultatene reflekterer utfordringene med punktlighet de siste månedene og understreker behovet for et mer stabilt togtilbud, særlig på Østlandet, sier jernbanedirektør Knut Sletta.

Den ferske undersøkelsen viser at det er særlig punktligheten og kundeinformasjon når togene ikke er i rute som drar tilfredsheten ned, mens kundene er jevnt over godt fornøyd med servicen om bord og renhold på togene.

På en skala fra 1 til 100 var den samlede kundetilfredsheten i første kvartal 76, en nedgang på tre poeng fra forrige måling.

Det er særlig på Østlandet at det de siste månedene har vært mange avvik og lav punktlighet, i tillegg til problemene med Follobanen.

SJ Nord, som kjører togene mellom Oslo og Trondheim og Trondheim og Bodø, hadde som eneste selskap en bedring i kundetilfredsheten på denne målingen.

Annonse
Annonse