JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Fin framgang for A-pressen

A-pressen gleder seg over tidenes beste årsresultat. Resultatet før skatt endte på 67 millioner kroner for fjerde kvartal 2011.

Det er en framgang fra 30 millioner kroner i samme periode 2010. Årsresultatet før skatt økte til 417 millioner kroner, fra 248 millioner kroner året før.

Store endringer preget fjoråret for A-pressen. Avslutningen av 2011 ble preget av oppkjøpet av Edda Media og salget av konsernets eierandel i TV 2.

– Avslutningen på 2011 markerer også et tydelig strategisk valg for konsernet. Eierskapet i TV 2 har vært viktig for A-pressen og representert betydelige verdier. Samtidig har lokalmedievirksomheten og TV hatt begrensede synergier. Kjøpet av Edda Media skaper et betydelig potensial for synergier, sier konsernsjef Thor Gjermund Eriksen, som ønsker å styrke lokalmedienes posisjon.

Den generelle tilbakegangen for papiravisene rammer også A-pressen. Lokalavisene har en underliggende nedgang i annonseinntektene, men opplagsnedgangen er i ferd med å flate ut.

Eriksen peker på at alle konsernets forretningsområder hadde framgang i fjerde kvartal, sammenlignet med samme periode i 2010.

– Les også: A-pressen bedre enn de fleste

(ANB-NTB)

Annonse
Annonse