Electric boogie fra Statnett
Fordi nordmenn ikke kan nok om hvem som har ansvar for strømforsyningen i landet, har Statnett startet en electric boogie-kampanje.
christine.skarberg@lomedia.no
Det melder Statnett i en pressemelding. Det lave kunnskapsnivået nordmenn har til hvem som har ansvaret for strømforsyningen her i landet, ble avdekket i en undersøkelse utført av Opinion. Kun 12 prosent svarte at de visste at Statnett har ansvaret for det landsdekkende hovednettet i Norge. Det er alt for lite mener ledelsen i Statnett.
Reklamefilm
Med spørreundersøkelsen som bakgrunn, engasjerte Statnett regissøren Joachim Trier til å lage et stykke folkeopplysning kamuflert som electric boogie og kampanjen vil bli å se på kinoer og tv fra og med denne uka.
Her kan du tjuvkikke på reklamefilmene.
– Vårt mål er at kampanjen bidrar til å øke kjennskapen til hva Statnetts oppgave i samfunnet er: Vi binder Norge sammen, og sørger for at folk får strøm til hjemmene sine, uttaler ledelsen i Statnett, og legger til de håper reklamekampanjen vil gjøre folk mer bevisste om hvilken viktig rolle Statnett har i Norge. Statnett er i gang med å fornye kraftnettet i Norge. En jobb som vil pågå de neste ti årene og som vil koste atskillige milliarder kroner.