JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Bygde nytt og sikkert

Den nye føderale bygningen i Oklahoma City vart bygd for å vere sikker. Tryggleikstiltaka er mange, men dei som driftar bygget trur ikkje dei tilsette opplever det som eit problem.



21.10.2011
09:24
16.12.2013 17:23

anders.hauge-eltvik@lomedia.no

Det nye føderale bygget i Oklahoma City ligg tett ved der det utbomba bygget låg og minneparken ligg i dag. Etter bombeangrepet kom det nye tryggleiksreglar for føderale bygg, og nybygget var ein av dei fyrste som tok i bruk dei nye tryggleiksstandardane.

Tryggleik viktigast

Tryggleikstiltaka er mange, både i form av vakthald og kontroll, men også bygningstekniske grep er gjort.

General Service Administration (GSA) byggjer og driftar føderale bygg i USA, og har ansvaret for nybygget saman med Homeland Security, som tek seg av tryggleikstiltaka.

Tom Hall er prosjektansvarleg i GSA, og etter at han vart frisk nok til å jobbe, deltok han i arbeidet med nybygget i Oklahoma City. Motstanden frå dei tilsette mot å bygge nytt rett ved tomta der dei hadde vore utsett for den forferdelege terroren var stor.

– Det vart sett av pengar til nybygg rett etter bombinga. Vi sa «De skal ikkje klarer å skremme oss vekk, vi skal ha vårt eige bygg». Det var mange som ikkje ville tilbake i ei føderal bygning, og heller ikkje tilbake til sentrum. Ein ting som gjorde det enklare var at avdelingar som jobba mot narkotikakriminalitet og med våpenregulering ikkje skulle vere i det nye bygget. Ein annan ting var at vi bygde ei mykje sikrare bygning no, seier han.

Likevel har det vore diskusjonar. Tilsette har blant anna kjempa for å sleppe å sitte med utsikt over minneparken der dei for 16 år sidan miste kollegar. Og det finns fleire eksempel på at tilsette nekta å flytte inn i det nye bygget.

Arbeidsmiljøsituasjonen kan vere eit problem i eit bygg som er bygd for å vere så sikkert som mogleg. Men dei ansvarlege meiner dei har teke omsyn til dette under planlegginga og bygginga. Eit moment som kan vere upraktisk, er bakgrunnssjekkar av alle som skal utføre arbeid inne i bygget. Har ein noko anti-statlege eller valdelege historier, blir det vanskeleg å sleppe inn. Tidlegare tok kontrollen opp mot tre månader, men no er handsamingstida nede i tre veker.

– Det kan vere ei ulempe for meg som skal ha arbeid utført. Om entreprenøren har ti mann klar men berre får godkjend tre av dei, stikk det kjeppar i hjula.

Akseptert

Det er departementet for Homeland Security som styrer tryggleiksarbeidet ved bygget. Inspektør Wes Roeder fortel at ein har tenkt tryggleik heilt frå planleggingsfasen, og at summen av alle små og store tiltak gjer at sårbarheita er gjort så lita som mogleg.

Han meiner også at dei tilsette og publikum har akseptert tryggleikstiltaka.

– Mentaliteten og tankegangen blant publikum har endra seg, og det har blitt ei akseptert norm at ein blir undersøkt på flyplassar og føderale bygningar, seier han.

1) Sterke etasjar: Bygget er konstruert slik at det skal tåle at ei etasje rasar saman, utan at den tek med seg etasjane under.

2) Overvaking: Bygget er overvaka av kamera, og væpna vakter som patruljerar.

3) Leiar vekk: Glasfasaden mellom dei to fløyene skal leie ein eksplosjon ut i friluft og ikkje inn i konstruksjonane.

4) To bygg: Bygget består eigentleg av to bygg, slik at skader på det eine ikkje skal påverke det andre.

5) Sjekk: Alle som skal besøke det føderale bygget må igjennom ein tryggleikssjekk ved inngangen.

6) Veggar: På den delen av bygget som er nærast ei trafikkert gate, er bygget skjerma av eksplosjonsveggar. Også andre veggar er bygd ekstra solide.

7) Skjermar: Vindaugsskjermane skal halde sola ute, men skal også bryte opp ei trykkbølgje frå ei bombe slik at den vert mindre skadeleg.

8) Vindu: Alle glasvindauge er kledd med ein film som hindrar dei i å bryte opp og bli farlege prosjektil ved ein eksplosjon.

9) Lavt: Bygget er berre tre etasjar.

10) Utandørs: Denne trappegangen er bygd utanfor bygget, for ikkje å svekke konstruksjonen.

11) Ope: Det er ingen store tre eller busker tett på bygget, slik at det er lett å oppdage mistenkeleg aktivitet.

12) Kjellarfritt: Det er inga parkeringsgarasje i bygget, som kunne ha gjort bygget meir sårbart.

13) Under golvet: Mest mogleg av røyr, kablar og ventilasjon er lagt i golvet, for å redusere mengda av tomrom oppover i bygget.

14) Pålar: Rundt heile bygget står det pålar som gjer det umogleg å parkere ein bil tett inn til.

Var dette interessant? Vil du dele den med noen andre?
21.10.2011
09:24
16.12.2013 17:23



Mest lest

FriFagbevegelse har sett kontrakter hvor styrmenn direkte ansatt i Wizz Air har 11.000 kroner i månedslønn. Arbeidstiden er 40 timer i uka.

FriFagbevegelse har sett kontrakter hvor styrmenn direkte ansatt i Wizz Air har 11.000 kroner i månedslønn. Arbeidstiden er 40 timer i uka.

Pete Webber/Flickr (CC BY-SA 2.0)

Wizz Air-lønna: Slik er pilotens kontrakt

AFP-EN RYKER: – Planen var å gå av med AFP, men det kommer bare til å mangle noen måneder på at jeg blir 62 år før jeg må slutte. Jeg får prøve å finne en jobb i en bedrift som har AFP, sier Eva Sæther.

AFP-EN RYKER: – Planen var å gå av med AFP, men det kommer bare til å mangle noen måneder på at jeg blir 62 år før jeg må slutte. Jeg får prøve å finne en jobb i en bedrift som har AFP, sier Eva Sæther.

Håvard Sæbø

Eva (60) mister jobben hun fikk som 18-åring. Nå flyttes suksessfabrikken ut av Norge

SIER IFRA: – Når jeg mener Nav har konkludert feil, har jeg anbefalt at Nav ikke stanser stønad eller at Nav må innvilge stønad. Jeg har da påpekt at økonomisk uforutsigbarhet skaper sterk uro og bekymring, noe som forstyrrer behandling i vesentlig grad, sier lege Paul Kavli.

SIER IFRA: – Når jeg mener Nav har konkludert feil, har jeg anbefalt at Nav ikke stanser stønad eller at Nav må innvilge stønad. Jeg har da påpekt at økonomisk uforutsigbarhet skaper sterk uro og bekymring, noe som forstyrrer behandling i vesentlig grad, sier lege Paul Kavli.

Yngvil Mortensen

Nav anklager lege for å bidra til trygdemisbruk: – Jeg gjør jobben min

Elisabeth Thoresen i AAP-akssjonen får henvendelser fra mange fortvilede medlemmer.

Elisabeth Thoresen i AAP-akssjonen får henvendelser fra mange fortvilede medlemmer.

Nanna Aanes Wolden

Frykter AAP-kuttene har bidratt på selvmordsstatstikken – krever umiddelbar kartlegging

Paul S. Amundsen

På 18 år har vekternes tillegg for natt og helg kun økt med seks kroner

Ti år etter at han falt på jobb og brakk ryggen, inngikk tidligere rørlegger Vidar Sagen i 2018 et forlik med Alpha Insurance, som skulle sikre ham 850.000 kroner i yrkesskadeerstatning. Så gikk det danske forsikringsselskapet konkurs.

Ti år etter at han falt på jobb og brakk ryggen, inngikk tidligere rørlegger Vidar Sagen i 2018 et forlik med Alpha Insurance, som skulle sikre ham 850.000 kroner i yrkesskadeerstatning. Så gikk det danske forsikringsselskapet konkurs.

Håvard Sæbø

Vidar (68) skulle få 850.000 kroner etter ulykken på jobben. Så gikk selskapet konkurs

MINIMAL MARGIN: Bussene blir ikke parkert fra neste uke grunnet ny streik, etter at uravstemningen viste at 50,44 prosent av bussjåførene stemte ja til meklingsresultatet.

MINIMAL MARGIN: Bussene blir ikke parkert fra neste uke grunnet ny streik, etter at uravstemningen viste at 50,44 prosent av bussjåførene stemte ja til meklingsresultatet.

Tormod Ytrehus

Under 100 stemmer avgjorde bussoppgjøret. Nå får sjåførene ny lønn

Arkivfoto.

Arkivfoto.

Håvard Sæbø

Nå må medlemmene i hotell og restaurant selv ta stilling til om de vil streike for bedre lønn

TALENT: Sandra Åberg Kristiansen, her under landsstyremøtet i EL og IT Forbundet i juni i fjor. I desember samme år var hun også en av dirigentene på landsstyremøtet i forbundet.

TALENT: Sandra Åberg Kristiansen, her under landsstyremøtet i EL og IT Forbundet i juni i fjor. I desember samme år var hun også en av dirigentene på landsstyremøtet i forbundet.

Leif Martin Kirknes

Sandra (23) kan bli en av Norges mektigste kvinner

Bussjåfør Ørjan Takle tvilte seg til et ja. Kollega Øyvind Selnes stemte nei.

Bussjåfør Ørjan Takle tvilte seg til et ja. Kollega Øyvind Selnes stemte nei.

Håvard Sæbø/Tormod Ytrehus

Bussoppgjøret: Ørjan stemte ja, Øyvind stemte nei. Nå sender begge en advarsel til arbeidsgiverne

NYTT DIREKTIV PÅ TRAPPENE: Direktivet sier at alle arbeidstakere skal ha tilgang til minstelønn, enten gjennom tariffavtale eller gjennom lovfestet minstelønn.

NYTT DIREKTIV PÅ TRAPPENE: Direktivet sier at alle arbeidstakere skal ha tilgang til minstelønn, enten gjennom tariffavtale eller gjennom lovfestet minstelønn.

Ole Palmstrøm

Nå kommer EU-loven om minstelønn

Trygve Slagsvold Vedum

Trygve Slagsvold Vedum

Jan-Erik Østlie

Senterpartiet mest fram på målinger i oktober

OPP 3,6 PROSENT: Lastebilsjåførenes minstelønn øker med nesten 3,6 prosent etter at partene meklet seg fram til enighet om ny tariffavtale. Her Ole Einar Adamsrød i Fellesforbundet.

OPP 3,6 PROSENT: Lastebilsjåførenes minstelønn øker med nesten 3,6 prosent etter at partene meklet seg fram til enighet om ny tariffavtale. Her Ole Einar Adamsrød i Fellesforbundet.

Roy Ervin Solstad

Lastebilsjåfører får ny lønn: – Var nok maksimalt av det vi kunne klare å få til

Leif Martin Kirknes

Regjeringen strammer inn: Utenlandske arbeidere fra røde land får ikke lenger unntak

Ole Palmstrøm

Både kunder og ansatte i villrede: – Hæ? Skal Trondheim postkontor legges ned?

Natalia Zubillaga, NTL UiO.

Natalia Zubillaga, NTL UiO.

Jan-Erik Østlie

De lavest lønte i staten kommer dårligst ut to år på rad. Det provoserer de tillitsvalgte

TIL HØYESTERETT: Motstanderne av EUs jernbanepakke IV øyner nytt håp etter at Frp sluttet seg til SVs forslag om å be Høyesterett vurdere reformen.

TIL HØYESTERETT: Motstanderne av EUs jernbanepakke IV øyner nytt håp etter at Frp sluttet seg til SVs forslag om å be Høyesterett vurdere reformen.

Morten Hansen

Frp snudde og stemte med venstresida: Dette skjer videre når Høyesterett skal vurdere EUs jernbanereform

Marianne Evensen (55) ble i 2017 dømt for trygdesvindel og måtte sone 75 dager i fengsel. I ettertid har Nav konkludert med at de tolket regelverket feil. Nå håper Evensen på å bli frikjent.

Marianne Evensen (55) ble i 2017 dømt for trygdesvindel og måtte sone 75 dager i fengsel. I ettertid har Nav konkludert med at de tolket regelverket feil. Nå håper Evensen på å bli frikjent.

Amanda Iversen Orlich

Trygdeskandalen: Marianne vet ikke om hun blir frikjent før hun dør

BEREDT: Når flyene står, blir det innsparingsbehov for Avinor. NTL-erne Trond Høgemark (t.v.), Torbjørn Harbo, Jone Andersen og Per Gimre på Stavanger lufthavn forbereder seg på en krevende tid framover.

BEREDT: Når flyene står, blir det innsparingsbehov for Avinor. NTL-erne Trond Høgemark (t.v.), Torbjørn Harbo, Jone Andersen og Per Gimre på Stavanger lufthavn forbereder seg på en krevende tid framover.

Ole Palmstrøm

Avinor-ansatte stålsetter seg: De første oppsigelsene er ventet allerede i høst

Arne Viste

Arne Viste

Ole Berg-Rusten / NTB

Arne Viste ga papirløse jobb. Nå er firmaet hans konkurs


Flere saker