JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Industri Energi-nestleder om Geelmuyden Kiese-samarbeid:

Industri Energi vil vurdere videre samarbeid med Geelmuyden Kiese

Industri Energi vil vurdere videre samarbeid med Geelmuyden Kiese i lys av Hans Geelmuydens mangfold-uttalelser, ifølge nestleder Terje Valskår.
Terje Valskår, nestleder i Industri Energi, sier de vil vurdere et videre samarbeid med Geelmuyden Kiese etter mangfold-uttalelser.

Terje Valskår, nestleder i Industri Energi, sier de vil vurdere et videre samarbeid med Geelmuyden Kiese etter mangfold-uttalelser.

Bjørn Grimsrud

Saken oppsummert

petter.pettersen@lomedia.no

Det har vært mye debatt rundt mangfold-uttalelser fra Hans Geelmuyden i kommunikasjonsbyrået Geelmuyden Kiese de siste ukene.

Etter en kommentar fra Geelmuyden i en sak om mangfold i norsk PR-bransje i Kampanje, tok kommunikasjonsrådgiver Umar Ashraf diskusjonen videre på sin egen Facebook-side, ifølge Kampanje.

– De siste ukers uttalelser fra Hans Geelmuyden står i sterk motstrid til de verdier vi i LO står for, sa informasjonssjef i LO, Jenny Ann Hammerø til Dagens Næringsliv da det ble klart at de, i likhet med IKEA, stoppet sitt samarbeid med byrået.

Geelmuyden Kiese har også arbeidet med Industri Energi og Norsk Industri om kampanjen «Velg Norsk Design», et samarbeid som har fungert utmerket, ifølge nestleder i Industri Energi, Terje Valskår.

– Når det gjelder Hans Geelmuyden sine uttalelser så var nok vårt utgangspunkt å vurdere videre samarbeid i lys av uttalelsene, men vi konstaterer at disse nå er beklaget og trukket tilbake, kommenterer Valskår.

Før helgen kom Hans Geelmuyden med en pressemelding der han beklaget sine tidligere uttalelser.

Ifølge Valskår samarbeidet Industri Energi kun med kommunikasjonsbyrået om norsk design-kampanjen, en viktig samarbeidskampanje med Norsk Industri.

– Om prosjektet har behov for ytterligere samarbeid med Geelmuyden Kiese vil bli vurdert hvis det blir aktuelt, sier Valskår.

Industri Energi har bevilget 200.000 kroner til kampanjen, som har en totalramme på inntil 600.000 kroner. Norsk Industri-Designindustrien dekker det resterende beløpet – 400.000 kroner. Kampanjens mål er å få flere, både offentlige innkjøpere og vanlige forbrukere, til å velge norsk design.

Warning
Dette er en sak fra

Vi skriver om ansatte i olje-, gass- og landindustri.

Les mer fra oss