Netel skal jobbe med Telias fastnett
Ny avtale for service og vedlikehold av Telia-fastnettet. Telias serviceteknikere flyttes til Netels lokaler.
Bredbåndsmodem. (Illu.foto)
Leif Martin Kirknes
leif.kirknes@lomedia.no
Netel overtar all service og vedlikehold av fastnettet til Telia, som blant annet inkluderer teknikernes hjemmebesøk hos Telia Norges privatkunder, skriver Telia i en pressemelding.
– Vi foretar en storstilt modernisering av vår fastnettinfrastruktur, og styrker nå det tekniske feltapparatet gjennom en strategisk avtale med Netel. Den skal sikre at infrastrukturen til enhver tid har den kvaliteten og stabiliteten som kreves av kundene, skriver Stein-Erik Vellan, administrerende direktør i Telia Norge i meldingen.
Avtalen trer i kraft 1. juni 2021, og fra denne datoen vil dagens serviceteknikere fra Telia få sitt nye arbeidssted hos Netel. Telias eget kundesenter vil fortsatt være kontaktpunkt for alle kundehenvendelser.
– Ambisjonen er at vi i samarbeid med Netel skal bli den beste serviceorganisasjonen innen vårt segment. Kundereisen står i høysetet, og det er viktig at det er få ledd på veien fra kunde tar kontakt, til de har fått den hjelpen de trenger, skriver Vellan.