JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Netel skal jobbe med Telias fastnett

Ny avtale for service og vedlikehold av Telia-fastnettet. Telias serviceteknikere flyttes til Netels lokaler.
Bredbåndsmodem. (Illu.foto)

Bredbåndsmodem. (Illu.foto)

Leif Martin Kirknes

leif.kirknes@lomedia.no

Netel overtar all service og vedlikehold av fastnettet til Telia, som blant annet inkluderer teknikernes hjemmebesøk hos Telia Norges privatkunder, skriver Telia i en pressemelding.

– Vi foretar en storstilt modernisering av vår fastnettinfrastruktur, og styrker nå det tekniske feltapparatet gjennom en strategisk avtale med Netel. Den skal sikre at infrastrukturen til enhver tid har den kvaliteten og stabiliteten som kreves av kundene, skriver Stein-Erik Vellan, administrerende direktør i Telia Norge i meldingen.

Avtalen trer i kraft 1. juni 2021, og fra denne datoen vil dagens serviceteknikere fra Telia få sitt nye arbeidssted hos Netel. Telias eget kundesenter vil fortsatt være kontaktpunkt for alle kundehenvendelser.

– Ambisjonen er at vi i samarbeid med Netel skal bli den beste serviceorganisasjonen innen vårt segment. Kundereisen står i høysetet, og det er viktig at det er få ledd på veien fra kunde tar kontakt, til de har fått den hjelpen de trenger, skriver Vellan.

Warning
Dette er en sak fra

Vi skriver om ansatte innen elektro, energi, telekom og IT.

Les mer fra oss

Annonse
Annonse