Fire firma konkurrerer om elektrokontrakter i 77 Vestlands-tunneler
BMO Elektro AS i Eidsvåg har levert det laveste anbudet på kontrakten Statens vegvesen har lyst ut. Kontrakten går over fem år og starter 1. oktober.
LAVEST: BMO Elektro AS har levert det laveste anbudet på elektrokontrakten med Statens vegvesen.
BMO Elektro
knut.viggen@lomedia.no
Det er selskapene BMO Elektro AS, Eviny Solutions AS, Otera Traftec AS og Mesta AS som har levert anbud på kontrakten. Det skiller i underkant av 57 mill. kroner mellom laveste (BMO Elektro AS) og høyeste anbud (Mesta AS).
BMO Elektro AS' tilbud er på noe over 129 milll. kroner.
Det handler om tunneler på riks- og europaveger i Bergen (E16, E39, riksveg 555 og riksveg 580), Bjørnafjorden (E39), Øygarden (riksveg 555), Vaksdal (E16), Voss (E16), Alver, Masfjorden og Gulen (alle E39).
(artikkelen fortsetter under kartet)
Statens vegvesen
– Vi kontrollregner tilbudene nå, og tar sikte på å signere kontrakt så raskt som mulig, sier byggeleder i Statens vegvesen, Bjørnar Bodvin.
Kontraktene kan forlenges ut over fem år, hvis partene er enige om det, men ikke lenger enn åtte år til sammen. I tillegg har Statens vegvesen en opsjon på 12 måneder.
Kontrakten omfatter vanlige drifts- og vedlikeholdsoppgaver for elektriske anlegg. Det er i hovedsak snakk om elektriske installasjoner i tunnel, vegbelysning, trafikktellepunkt og værstasjoner, skilt og bommer, samt daglig gjennomgang av logg fra vegvesenets eget overvåkningssystem.