JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Audun ble hedret med Pioneren

I fire tiår har Audun Sør-Reime stått på for konduktørers lønns- og arbeidsvilkår i Norge og resten av Europa. Onsdag ble han pensjonist og pioner.
Audun Sør-Reime ble takket av fra forbundsledelsen og forbundsstyret i Norsk Jernbaneforbund – og ble tildelt Pioneren.

Audun Sør-Reime ble takket av fra forbundsledelsen og forbundsstyret i Norsk Jernbaneforbund – og ble tildelt Pioneren.

Morten Hansen

morten@lomedia.no

– Jeg vet ikke om jeg fortjener det, men jeg må si veldig tusen takk. Jeg har vært tillitsvalgt i litt over 30 år. Og vært med på en fantastisk reise. Jeg vil takke forbundet og medlemmene for at jeg har fått være med på denne reisen, sa Sør-Reime.

Auduns regnestykker

Tradisjonen tro ble avgåtte medlemmer fra siste periodes forbundsstyre takket av. Terje Wold, Per Egil Rustberggard, Monica Oshaug, Finn Arne Solberg og Dag-Arne Johansen fikk en oppmerksomhet fra et annet avgått medlem; Jane B. Sæthre.

Da turen kom til Audun Sør-Reime hadde den nylig avgåtte forbundslederen en joker i ermet. Det vil si; det var Pioneren.

– Jeg har hatt en glede å jobbe med Audun siden 1998. Den gang kom du med regnestykker som forklarte hvor mye ombordpersonalet skulle ha i lønnstillegg. Du fikk det som du ville. Og siden har ingen har stilt spørsmål med regnestykkene til Audun, sa Sæthre.

Last og brast

Hun slo fast at Sør-Reime har stått last og brast med ombordpersonalet. Blant annet var han arkitekten bak kravet om felles tariffavtaler i ale togselskapene etter konkurranseutsettingen på jernbanen. 

Sør-Reime nyter og stor respekt i Europeisk fagbevegelse, hvor han også der har jobbet for ombordpersonalets lønns- og arbeidsvilkår. 

– Når man har stått på for ombordpersonal i hele sitt liv. Da blir man en pioner, slo Sæthre fast.

Warning
Dette er en sak fra

Vi skriver om de ansatte i alle deler av jernbanen og busstransport.

Les mer fra oss

Annonse
Annonse