Bussbransjen får en økt timelønn på 11 kroner etter at det ble enighet i lønnsforhandlingene.
Emmie Olivia Kristiansen
De ansatte på jernbanen vil også i framtiden ha mulighet til å ha personalbillett.
Morten Hansen
Bussjåførene har ikke lokale forhandlinger. Når lønnsoppgjøret starter opp krever de et solid sentralt lønnstillegg, som krymper gapet opp til lønningene i industrien.
Brian Cliff Olguin
Jernbanebrua Randklev bru over Gudbrandsdalslågen i Ringebu brøt sammen i kjølvannet av uværet Hans og flommen i Lågen i fjor sommer.
Geir Olsen / NTB
Det er politikerne, og ikke Nav, som bestemmer reglene for pensjonssystemet vårt.
Colourbox
Spekter-direktør Anne-Kari Bratten (t.v.) og LO Stats forhandlingsleder Lise Olsen ble enige natt til onsdag.
Ole Palmstrøm
Håvard Sæbø
TOSPANN I TURNUS: Espen Talset (t.v) og Erlend Granlund bor på hver sin kant av landet. Annenhver uke møtes trafikkstyrerne midt i Norge - på Lønsdal stasjon på Saltfjellet.
Morten Hansen
Det foregår en storstilt jernbaneutbygging i Moss. (Arkivfoto)
Kai Hovden
Det tyske jernbaneselskapet Deutsche Bahn har gått med på at lokførerne deres skal få mindre arbeidstid. (Arkivfoto)
Colourbox
Janina Hortmann (f.v.), Morten Holm og Eli Ingeborg Baadstøe-Ostrø sier høyere lønn er det viktigste kravet i årets lønnsoppgjør.
Morten Hansen
VEDLIKEHOLD: De neste 12 årene skal det bli mer arbeid på skinnegang som allerede er lagt.
Morten Hansen
LØFTER JERN: Selv om de har verktøy og hjelpemidler som hjør arbeidshverdagen lettere, må Tom Karlsen (f.v.), Tom Rune Riis og Odd Vidar Tenold ved hjul og boggi-avdelingen på Grorud fortsatt løfte ofte og mye. I løpet av en dag blir mange deler, som denne foringen på 28 kilo, båret og flyttet på.
Morten Hansen
MER GODS: Flere tar til ordet for å få Rørosbanen elektrifisert. Det kan gjøre det mulig å sende opp til tre ganger mer gods på bane mellom nord og sør.
Morten Hansen
OVER MILLIONEN: LO hadde ved utgangen av fjoråret 1 007 451 medlemmer. Streiken i mellomoppgjøret bidro til medlemsboom.
Jan-Erik Østlie
Erlend Angelo
MARKERER MOTSTAND: Morten Svendsen, leder i Elektromontørenes Forening Oslo og Akershus, Trine Hardy, leder i Distrikt Oslo og Akershus og Markus Hansen, leder i Heismontørenes Fagforening er blant mange EL og IT-tillitsvalgte som vil markere sin motstand mot pensjonsforliket under fanemarkeringen 14. mars.
Knut Viggen
Hvor lenge må jeg jobbe? Hva er sliterordningen? Her er ti spørsmål og svar om pensjonsendringene.
Frank May / NTB
I midten av desember førte en avsporing på Ofotbanen til at banestrekningen var stengt i drøyt to måneder. Fire dager etter at banen åpnet igjen skjedde en ny avsporing.
Trafikverket
PENSJON: Går du av med pensjon tidlig, vil du få et nytt tillegg. (Illustrasjonsfoto).
Anna Granqvist
Kommer ikke partene i industrien til enighet, kan streikevestene bli tatt fram mandag 8. april. Deretter ruller det videre.
Privat
UT AV NORGE: Stortinget krever at Jernbanedirektoratet utreder hvilken konsekvenser det får for beredskapen hvis vedlikeholdet av for eksempel hjulene til togene forsvinner ut av Norge.
Morten Hansen
NJF-HUND: I oktober i fjor ble Turnus født. Hvis alt går etter planen, er hun ferdig opptrent minehund om 15 til 20 måneder.
Norsk Folkehjelp
Brian Cliff Olguin / Ole Palmstrøm / Håvard Sæbø
Hovedtillitsvalgt Mariann Ravnanger Nilsen i CargoNet og Leder Janne Lisedatter Håkonsen i Lokomotivpersonalets forening Oslo sier rotet med arbeidskontraktene går ut over tilliten og partssamarbeidet.
Morten Hansen
Jeg er ikke sint eller irritert. Bare resignert, skriver Helle Cecilie Palmer. (Illustrasjonsfoto)
Emmie Olivia Kristiansen
Det er noen yrkesgrupper som skiller seg ut når det kommer til risikofylt alkoholbruk. (Illustrasjonsfoto)
Hanna Skotheim
En rentenedgang eller to i 2024 vil bety mye for økonomien til veldig mange.
Colourbox
En ansatt med mye av og på-fravær, over flere år, kan gi arbeidsgiver en saklig grunn for oppsigelse. (Illustrasjonsbilde)
Gorm Kallestad / NTB
– Vi må tro det blir bedre, sier Bane Nor-sjefen om alle forsinkelsene.
Emmie Olivia Kristiansen
Hvem har ansvaret for «havariet» i kollektivtrafikken i Oslo, spør Jan Erik Aukan i Fagforbundet.
Ørn E. Borgen / NTB