JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

– Hei, jeg er Klumpen!

NNN går nye veier for å bli synlig på sosiale medier. Bli bedre kjent med Klumpen!

line.scheistroen@lomedia.no

Allerede denne uken vil Klumpen dukke opp på sosiale medier, muligens nær deg. For er du på Facebook så kan det godt hende at Klumpen stikker innom og spør deg: Har du rett lønn?

NNN/Gjerholm Design

Så hvem er Klumpen?

– Klumpen er en NNN’er! sier Jarle Wilhelmsen, 2. nestleder i NNN.

– Vi var på søken etter en ny måte å skape oppmerksomhet rundt NNN og for saker som forbundet er opptatt av, ikke minst på sosiale medier som Facebook. Men hvordan? Hva kunne vi gjøre, som andre ikke har gjort før og som vil bli lagt merke til?

Så dukket ideen opp om å skape en figur.

– Første gang vi så Klumpen var vi litt usikker, men det gikk utrolig fort over. Vi har allerede blitt kjempeglad i Klumpen, sier han.

Stiller spørsmål

Klumpen dukker opp i korte filmer. Så langt er det lagd tre animasjonsfilmer. De handler om lønn, om skader på jobben og om utdanning. Det kan bli lagd flere.

Klumpen spør, men gir ikke de lange og kompliserte svarene.

– Klumpen skal være litt uhøytidelig og morsom. Vi vil ha folk til å stoppe opp, bli nysgjerrig og få lyst til å vite mer om NNN, sier Wilhelmsen.

Ingen grenser for bruk

Men Klumpen kommer også til å ses andre steder, som for eksempel på nettsider, i nyhetsbrev og annet NNN-materiell. Av og til kanskje bare som et ansikt, andre ganger i halv- eller helfigur, med ulike uttrykk. Klumpen kan være glad, trist, oppgitt - alt avhengig av hva det handler om. Si at f.eks det er en sak som handler om lønn, så kan Klumpen dukke opp med tommelen opp, - så fremt at vi snakker om lønnsøkning og ikke lønnsnedgang.

– Det gir oss uante muligheter med tanke på bruken, ikke bare på sosiale medier, men også ellers. Det er egentlig bare fantasien som setter grenser for bruken, mener Wilhelmsen.

TOMMEL OPP: Har du en god idé, så kan det hende at denne figuren dukker opp.

TOMMEL OPP: Har du en god idé, så kan det hende at denne figuren dukker opp.

NNN/Gjerholm Design

Like og dele

Klumpen er allerede presentert på noen klubb- og avdelingskonferanser, og også for forbundsstyre.

– Så langt har vi fått gode tilbakemeldinger. Vi håper tillitsvalgte og medlemmer vil like og dele Klumpen med andre medlemmer og ikke minst ikke-medlemmer. Det er jo de vi gjerne vil treffe, sier Wilhelmsen og fortsetter:

– Men dette er ikke primært en ny vervekampanje, men vi håper selvfølgelig at Klumpen også vil hjelpe oss med å få flere medlemmer, sier Wilhelmsen.

Warning
Dette er en sak fra

Vi skriver om ansatte i mat- og drikkevareindustrien.

Les mer fra oss

Annonse
Annonse