JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.
Rundt 10 prosent av vegbudsjettet går til vegselskapet Ny veier.

Rundt 10 prosent av vegbudsjettet går til vegselskapet Ny veier.

Jarl Fr. Erichsen

Forskar og direktør for Transportøkonomisk institutt:

– Ser ikkje behovet for vegselskapet Nye Veier

Trur heller på å betre Vegvesenet

Forskar og direktør for Transportøkonomisk institutt trur det kan bli billigare med Nye Veier, men ser ikkje behovet for vegselskapet.



16.11.2016
11:16
16.11.2016 13:13

oystein.windstad@lomedia.no

Regjeringa har starta vegselskapet Nye Veier, som skal bygge vegar raskare og billigare enn det Statens vegvesen gjer.

Saman med fleire LO-forbund er Ap, SV, Sp og MDG er kritiske. Men kva seier forskarane, vil det bli billigare og bedre med Nye Veier? LO Media spør direktør for Transportøkonomisk institutt, Gunnar Lindeberg.

Kan bli billigare, men...

Nyleg kom rapporten rapporten «Nye Veier AS – privatisering på ville veier» frå DeFacto. Her blir det argumentert med at dei trur Nye Veier vil føre til unødvendig byråkrati og ikkje føre til billigare og raskare vegutbygging.

Direktør Lindeberg i Transportøkonomisk institutt trur det kan bli billigare, mot at ein må vente lengre mellom avkjørslane frå motorvegen.

– Intensjonen er at det skal bli bedre og billigare?

– Det første vi som forskarar kan seie er at vi ikkje har empiri og grunnlag for å kunne seie noko om det er billigare og meir effektivt. Ein kan undrast over kva ein kan forvente av eit nytt selskap. Er det slik at dei kan endre ein del av designet på vegane? Kan dei ta vekk ein del av dei dyre på- og avkjørslene på motorvegane, bygge smalare veg og ta mindre lokale hensyn? Det er mogleg at dei slik sett kan vere meir effektiv på den måten. Men då kan du vente ein annan veg, med færre avkjørslar.

– Kva tenkjer du om det blir meir effektivt?

– Det første ein kan seie når ein i framtida skal måle Nye Veier, er at dei kjem til å vere meir effektiv. Det er fordi at dei har fått dei enklaste prosjekta. Dei har fått dei prosjekta som har passert dei demokratiske prosessane, med alle høringane. Det er prosjekt som er lett å sette i gang. Det vil sjå meir effektivt ut. Mindre lokale hensyn kan gjere det meir effektivt. Det er eit perspektiv.

Nye veier får slakt i rapport

Gunnar Lindberg, direktør ved Transportøkonomisk institutt (TØI)

Gunnar Lindberg, direktør ved Transportøkonomisk institutt (TØI)

Transportøkonomisk institutt, toi.no

Vegvesenet får framleis 90 prosent av vegbudsjettet

– Nokon vil seie at Nye Veier ikkje er nødvendig og at de skal gjøre en jobb som Vegvesenet like godt kunne ha gjort?

– Ja det trur eg er rett. Det er rundt 10 prosent av vegbudsjettet som går til Ny Veier. Då er 90 prosent av budsjettet igjen. Om det er slik at dei kan gjere det meir effektivt, må ein stille spørsmål korfor

ein ikkje ser på heile Vegvesenet og gjør det meir effektivt. Eg har vanskeleg å sjå behovet for Nye veier som eit selskap.

– Det blir argumentert for å jobbe med det ein har i stadan for å starte noko nytt, kva tenkjer du om det?

– Det er eit interessant eksperiment. Men, ein har framleis Vegvesenet igjen som har det store budsjettet. Nye veier er ein liten del av det. Ser ein problem med Vegvesenet burde ein forbetre heile prosessen.

Forbund vil ikkje legge ned Nye veier

Fasiten kjem om nokre år

– Kva andre refleksjonar har gjort?

– Det er eit spanande forskningsspørsmål å sjå om dei greier å finne nye metodar, dei står friare til å finne slike metodar enn det Vegvesenet gjer. Det er kanskje det spanande rundt dette om dei finn nye måtar å tenkje på. Men, eg er ikkje sikker på det trengs eit selskap for det.

– Når kjem fasiten på om det blir bedre og billigare?

– Vi forsøker saman med svenskar å kombinere data og sjå på om Nye veier er mer effektiv og finner nye metoder. Det krev nokre år med slike studier og ein må vente nokre år for å verkeleg kunne seie noko om dette for å sjå kor det går, seier forskar og direktør ved Transporøkonomisk institutt, Gunnar Lindeberg.

• Vegvesenet med tiltak mot sosial dumping

• Leinga i Nye veier går rett inn i lønsadelen

• Kuttar 190 stillinger i Vegvesenet

16.11.2016
11:16
16.11.2016 13:13



Mest lest

Heidi Wittrup Djup mener det er oppsiktsvekkende at en barnevernstjeneste fremsetter påstander om en fagperson uten nærmere begrunnelse.

Heidi Wittrup Djup mener det er oppsiktsvekkende at en barnevernstjeneste fremsetter påstander om en fagperson uten nærmere begrunnelse.

Hanna Skotheim

Lydopptak fra barnevernet rystet Heidi: – Måten de snakker på gir meg frysninger

Søk i ulike yrker nederst i saken.

Søk i ulike yrker nederst i saken.

Rudfjord/Ruter, Angelo, Privat, Rasmussen, Colourbox

Nye tall: Dette er lønna i over 350 yrker

– Jeg er trist. Det er vondt å gå rundt på min arbeidsplass nå, forteller operatør Inger Hilde Bårdsen.

– Jeg er trist. Det er vondt å gå rundt på min arbeidsplass nå, forteller operatør Inger Hilde Bårdsen.

Jan-Erik Østlie

Strømprisen kan koste Inger Hilde og 200 kollegaer jobben: – Har blitt noen søvnløse netter

Michael Ulriksen

Ramona sov med ulv i soveposen. Nå betaler turister over en årslønn for å overnatte her

Det har blitt dyrere å ha gjeld, men økt rente svir mer i lommeboka for noen enn for andre.

Det har blitt dyrere å ha gjeld, men økt rente svir mer i lommeboka for noen enn for andre.

Colourbox

Hvilke grupper merker egentlig renta mest? Her er tallene

Bjørn Sigurd Svingen er leder av Fellesforbundets avdeling på Raufoss. Han drar nå i gang politisk streik mot høye strømpriser.

Bjørn Sigurd Svingen er leder av Fellesforbundets avdeling på Raufoss. Han drar nå i gang politisk streik mot høye strømpriser.

Helge Rønning Birkelund

Nå blir det politisk streik mot høye strømpriser: – Vi må gjøre et eller annet for å bli hørt

Herman Bjørnson Hagen

«Sara» varsla om at skipperen seksuelt trakasserte henne: – Jeg vurderte å hoppe på sjøen

– Løgn og uredelighet er et dårlig utgangspunkt for samarbeid, sier Eystein Garberg (til høyre). – Påstandene får stå for hans regning, svarer Geir Ove Kulseth. Begge er kandidater til ledervervet i EL og IT Forbundet.

– Løgn og uredelighet er et dårlig utgangspunkt for samarbeid, sier Eystein Garberg (til høyre). – Påstandene får stå for hans regning, svarer Geir Ove Kulseth. Begge er kandidater til ledervervet i EL og IT Forbundet.

Knut Viggen

Bitter lederstrid i LO-forbund: Anklager motstander for løgn og kaller valgmøte «regissert»

Lilly Hystad (74) er pensjonist og alene med boligutgifter. Hun har rustet seg så godt hun kan for enda en runde med prisvekst på mat denne uka. 

Lilly Hystad (74) er pensjonist og alene med boligutgifter. Hun har rustet seg så godt hun kan for enda en runde med prisvekst på mat denne uka. 

Martin Næss Kristiansen/Dagsavisen

Lilly (74) tvinges til å handle mindre: – Tar ikke en liten sjokolade engang

Nordmenn bruker mindre penger i butikkene. Det kan føre til oppsigelser i varehandelen.

Nordmenn bruker mindre penger i butikkene. Det kan føre til oppsigelser i varehandelen.

Erlend Angelo

Hver tredje butikk vurderer eller planlegger å nedbemanne

Pizza- og pastarestauranten i Oslo nektar å inngå tariffavtale med Fellesforbundet. No er tilsette klare til å streike for betre lønns- og arbeidsvilkår.

Pizza- og pastarestauranten i Oslo nektar å inngå tariffavtale med Fellesforbundet. No er tilsette klare til å streike for betre lønns- og arbeidsvilkår.

Tormod Ytrehus

Streik kan stenge populær restaurant: – Forsøkte å presse tilsette ut av fagforeining

Christian Eriksen og Linda Kjeldaas har vært nødt til å tåle litt kjeft den siste månedene. De forstår at togpassasjerene er frustrerte over fulle tog og innstilte avganger.

Christian Eriksen og Linda Kjeldaas har vært nødt til å tåle litt kjeft den siste månedene. De forstår at togpassasjerene er frustrerte over fulle tog og innstilte avganger.

Morten Hansen

Konduktørene har hatt en måned med kjeft, stappfulle tog og frustrerte passasjerer

Vernepleier Marte Bogstad mener jobber hun og kollegene gjør ikke verdsettes godt nok.

Vernepleier Marte Bogstad mener jobber hun og kollegene gjør ikke verdsettes godt nok.

Simen Aker Grimsrud

Marte var en av lønnstaperne i fjor: – Det er åpenbart urettferdig

Energikommisjonen foreslår en enorm utbygging av kraft framover. LO-sekretær Are Tomasgard, som også sitter i kommisjonen, ber politikerne få opp farta.

Energikommisjonen foreslår en enorm utbygging av kraft framover. LO-sekretær Are Tomasgard, som også sitter i kommisjonen, ber politikerne få opp farta.

Norge kan mangle enorme mengder strøm i 2030: – Vi er skikkelig på hælene

Lærer og plasstillitsvalgt for Skolenes landsforbund (SL) Svein Olav Farstad (til høyre) og verneombud Stig Rune Myklebust Lothe står i front i kampen til ansatte ved Eide ungdomsskole for å få fjernet tre mobilantenner som står på taket til skolen. De er synlige på bildet i bakgrunnen.

Lærer og plasstillitsvalgt for Skolenes landsforbund (SL) Svein Olav Farstad (til høyre) og verneombud Stig Rune Myklebust Lothe står i front i kampen til ansatte ved Eide ungdomsskole for å få fjernet tre mobilantenner som står på taket til skolen. De er synlige på bildet i bakgrunnen.

Anders Tøsse

Lærere vurderer å bytte jobb grunnet strålefrykt

Kommentar

Oljefondsjef Nicolai Tangen må se i øynene at 2022 ble en finansiell nedtur, skriver Kjell Werner.

Oljefondsjef Nicolai Tangen må se i øynene at 2022 ble en finansiell nedtur, skriver Kjell Werner.

Yngvil Mortensen

«Oljefondets tap bør være en tankevekker for nordmenn og våre politikere»

Jan-Erik Østlie

Flottere kantine finnes neppe: Freia-sjefen engasjerte Edvard Munch

Håvard Sæbø

Fryktar for fagrørslas framtid: – Redselen er at folk ikkje tør å stille

Sissel M. Rasmussen

LO-lederen advarer topplederne om årets lønnsoppgjør

Kommentar

Stridens kjerne er frontfagsmodellen, men LO og NHO bør ikke ha noe å frykte, skriver Kjell Werner.

Stridens kjerne er frontfagsmodellen, men LO og NHO bør ikke ha noe å frykte, skriver Kjell Werner.

Jan-Erik Østlie

«Fagbevegelsen står sterkt splittet i årets lønnsoppgjør»


Flere saker