JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Skatt på personalbillett:

Ekstraskatt for kollektivtilsette kjem for brått på, meiner Ap-politikar

Ap-politikar Ingrid Heggø meiner jernbanetilsette og bussjåførar må skattleggast for reell bruk av personalbillettar, ikkje marknadspris.
DÅRLEG LØYSING: – Det verkar som det er om å gjere å få tatt mannen i gata med nye skattereglar, seier skattepolitikar Ingrid Heggø i Arbeiderpartiet.

DÅRLEG LØYSING: – Det verkar som det er om å gjere å få tatt mannen i gata med nye skattereglar, seier skattepolitikar Ingrid Heggø i Arbeiderpartiet.

Jan-Erik Østlie

tormod.ytrehus@lomedia.no

Frå neste år må tilsette i kollektivtransporten skatte av personalbillettane sine. Det er arbeidsgivarane som får ansvaret for å innrapportere og trekke skatt av billettane tilsette kan kjøpe til ein billeg penge.

Endringa i skattereglane skulle eigentleg vore innført 1. januar i år, men vart i mars utsett sju månadar. I mai kom nyheita om at regelendringa er utsett til 1. januar kommande år.

– Det viser at regjeringa ikkje har gjort forarbeidet godt nok. Det verkar som det er om å gjere å få tatt mannen i gata med nye skattereglar, seier Arbeidarpartiets skattepolitikar Ingrid Heggø.

Slik er den nye ekstraskatten for tilsette i kollektivtransporten

Reell bruk

Ifølge dei nye reglane, kan ein få personalbillettar, definert som personalrabatt og gåve, skattefritt frå arbeidsgivar til ein marknadsverdi på opptil 10.000 kroner til saman. Det overskytande beløpet skal skattleggast som lønn.

Heggø er ikkje mot skattlegginga, men reagerer på at det ifølge dei nye skattereglane skal skattast av marknadsverdien til personalbillettane. I staden meiner ho det må vera faktisk privat bruk som blir skattlagt utover den skattefrie grensa, sånn som reglane er for reise med bonuspoeng oppspart i jobben.

– Det er jo ingen som sit på buss heile tida og utnyttar frikortet maksimalt. Det må vere reelle, private reiser som blir skattlagt. Systemet må vere tillitsbasert, sånn som skattesystemet vårt er elles, meiner Heggø.

Dette kunne for eksempel vore gjort ved at tilsette registrerer reisene sine gjennom ein mobilapp, der dei kan reise gratis opp til ei grense, meiner Ap-politikaren.

Ingen marknadsverdi

Dette er ei løysing som no blir diskutert mellom Jernbanedirektoratet og jernbaneselskapa, har både Spekter og Jernbanedirektoratet stadfesta overfor FriFagbevegelse. Det var henvendingar frå nettopp arbeidsgivarorganisasjonen Spekter, som organiserer jernbaneselskapa, som førte til at skatteendringa vart utsett i mai.

Innanfor jernbane er det vanskeleg å fastslå verdien av eit fribillettar, sidan det ikkje eksisterer ein marknadspris på billettar som kan brukast fritt over heile landet. Ei utfordring er også å skille mellom tenestereiser og privat reise, sidan dei tilsette i jernbanen reiser mykje i jobben.

Skatteleggingen av bussjåførenes fribilletter er rent røveri fra regjeringens side, mener Sp-topp

Også NHO Transport, som organiserer arbeidsgivarane til bussjåførene, melder om at det er vanskeleg å finne marknadsverdien til bussjåførene sine frikort.

Frikorta har ikkje same dekning som ordinære årskort og marknadsverdien er dermed vanskeleg å fastslå. NHO har bedd medlemmene sine, saman med fylkeskommunane og administrasjonsselskapa deira, finne ei verdsetting som tilsvarer faktisk bruk av frikortet.

Høgare lønn

Fleire fagforbund innanfor bussbransjen har varsla at dei vil krevje kompensasjon for skattlegginga av frikortet i kommande lønnsoppgjer. For bussjåførane sin del gjeld dette når dei skal forhandle om bussbransjeavtalen neste år.

– Då er det feil å iverksette endringane før ein har tatt desse rundene. Når ein sit i regjering, må ein ta seg tid til å undersøke konsekvensane, seier Heggø som er medlem i finanskomiteen på Stortinget.

Ho kritiserer også regjeringa for at Stortinget ikkje har blitt godt nok orientert om endringane i skattereglane.

Finansdepartementet er ikkje einig i at dei har vore for raske på avtrekkaren, når FriFagbevegelse legg fram kritikken og orienterer om problema med å finne marknadsverdi av personalbillettane og skille mellom reiser i og utanfor jobben.

Har fått god tid

– Vi har lytta til transportnæringa som har fått utsetting av fristen, i to runder, til 1. januar 2020, nettopp for å gi næringa tida dei har bedd om til å lage gode løysingar for sine tilsette, svarer statssekretær Marianne Groth (H) i Finansdepartementet i ein e-post.

ph

Ho påpeikar at endringa vart utreda og sendt på høyring allereie i slutten av 2016. Dei nye reglane vart vedtekne i revidert nasjonalbudsjett i 2018 og transportnæringa fekk dermed over eitt og eit halvt år til å førebu seg.

– Naturalytingar som blir rapportert inn og skattlagt, gir samtidig auka rettar i folketrygda, noko som igjen betyr større utbetalingar av pensjon, sjukepenger og foreldrepengar. Folk skal ikkje motta ein stor del av lønna si i ytinger som ikkje gir dei rettar, meiner Groth.

Dette er saka:

NHO anslår at 12.000 bussjåførar har tilgang til frikortordninga, der ein kjøper personalbillettar til ein billeg penge. Denne er tariffesta i bussbransjeavtala mellom arbeidstakar- og arbeidsgivarorganisasjonane.

Nesten 15.000 tilsette og pensjonistar bruker fribillettar i jernbanen, ifølge Jernbanedirektoratet. I tillegg kjem billettane til barn og ektefelle.

Skattedirektoratet foreslo i 2016 endringar i regelverket for skattlegging av naturalytingar. Dette er betaling eller gåver i ein form som ikkje er pengar.

Formålet var å gjere regelverket likt for alle, lage skattefrie beløpsgrenser og gi arbeidsgivar ansvar for å trekke skatt av ytingar frå tredjepartar.

Reglane vart vedtekne i revidert nasjonalbudsjett i mai i fjor.

I mars gjorde regjeringa endringar i skattereglane for personalrabattar og gåver. Årsaka var at det vart kjent «at omfanget av personalrabatter er større enn det som tidligere ble lagt til grunn».

• Ein kan få personalrabatt på 100 prosent, framfor maksimalt 50 prosent som opprinneleg foreslått.

• Den skattefrie grensa for personalrabatt er på 8000 kroner, i staden for 7000 kroner.

• Den skattefrie grensa for gåver er 2000 kroner, framfor 1000 kroner.

• Endringa av skattereglane for fribillettar vart utsett til 1. juli sånn at transportselskapa skulle få «tid til å utforme billettordninger som i større grad er i samsvar med den enkeltes private reisebehov og nye skatteregler».

I mai varsla regjeringa at dei utset regelendringane for personalbillettar i transportnæringa fram til 1. januar 2020, slik at næringa kan lage automatiserte system. Sånne digitale system finst enno ikkje for personalbillettar. Dermed måtte arbeidsgivarane ha trekt skatt og innrapportert informasjon til skattemyndigheitene manuelt.

Kjelde: NHO, Jernbanedirektoratet og regjeringa.no

Dette er en sak fra

Vi skriver om ansatte i store bransjer i privat sektor, blant annet industri, bygg, transport og hotell- og restaurant.

Les mer fra oss

Annonse
Annonse

Dette er saka:

NHO anslår at 12.000 bussjåførar har tilgang til frikortordninga, der ein kjøper personalbillettar til ein billeg penge. Denne er tariffesta i bussbransjeavtala mellom arbeidstakar- og arbeidsgivarorganisasjonane.

Nesten 15.000 tilsette og pensjonistar bruker fribillettar i jernbanen, ifølge Jernbanedirektoratet. I tillegg kjem billettane til barn og ektefelle.

Skattedirektoratet foreslo i 2016 endringar i regelverket for skattlegging av naturalytingar. Dette er betaling eller gåver i ein form som ikkje er pengar.

Formålet var å gjere regelverket likt for alle, lage skattefrie beløpsgrenser og gi arbeidsgivar ansvar for å trekke skatt av ytingar frå tredjepartar.

Reglane vart vedtekne i revidert nasjonalbudsjett i mai i fjor.

I mars gjorde regjeringa endringar i skattereglane for personalrabattar og gåver. Årsaka var at det vart kjent «at omfanget av personalrabatter er større enn det som tidligere ble lagt til grunn».

• Ein kan få personalrabatt på 100 prosent, framfor maksimalt 50 prosent som opprinneleg foreslått.

• Den skattefrie grensa for personalrabatt er på 8000 kroner, i staden for 7000 kroner.

• Den skattefrie grensa for gåver er 2000 kroner, framfor 1000 kroner.

• Endringa av skattereglane for fribillettar vart utsett til 1. juli sånn at transportselskapa skulle få «tid til å utforme billettordninger som i større grad er i samsvar med den enkeltes private reisebehov og nye skatteregler».

I mai varsla regjeringa at dei utset regelendringane for personalbillettar i transportnæringa fram til 1. januar 2020, slik at næringa kan lage automatiserte system. Sånne digitale system finst enno ikkje for personalbillettar. Dermed måtte arbeidsgivarane ha trekt skatt og innrapportert informasjon til skattemyndigheitene manuelt.

Kjelde: NHO, Jernbanedirektoratet og regjeringa.no