JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.
Nordlandsbanen mangler lokomotiv og har slitt og gammel infrastruktur. Nå foreslår regjeringen mer penger til det sistenevnte.

Nordlandsbanen mangler lokomotiv og har slitt og gammel infrastruktur. Nå foreslår regjeringen mer penger til det sistenevnte.

Morten Hansen

Nordlandsbanen mangler lokomotiv og har slitt og gammel infrastruktur. Nå foreslår regjeringen mer penger til det sistenevnte.

Nordlandsbanen mangler lokomotiv og har slitt og gammel infrastruktur. Nå foreslår regjeringen mer penger til det sistenevnte.

Morten Hansen

Millioner skal gjøre Nordlandsbanen tryggere

Jernbanedirektoratet tildelte Sørlandsbanen til Vy fra 2027. Nå vurderer Esa å åpne sak mot Norge.

Jernbanedirektoratet tildelte Sørlandsbanen til Vy fra 2027. Nå vurderer Esa å åpne sak mot Norge.

Leif Martin Kirknes

Jernbanedirektoratet tildelte Sørlandsbanen til Vy fra 2027. Nå vurderer Esa å åpne sak mot Norge.

Jernbanedirektoratet tildelte Sørlandsbanen til Vy fra 2027. Nå vurderer Esa å åpne sak mot Norge.

Leif Martin Kirknes

Vurderer sak mot Norge etter tildeling til Vy

– Vi må starte med skredsikring av alle områder der det går vei og tog. Det er førsteprioritet, sier Alt Yttervik-Adolfsen.

– Vi må starte med skredsikring av alle områder der det går vei og tog. Det er førsteprioritet, sier Alt Yttervik-Adolfsen.

Jan-Erik Østlie

– Vi må starte med skredsikring av alle områder der det går vei og tog. Det er førsteprioritet, sier Alt Yttervik-Adolfsen.

– Vi må starte med skredsikring av alle områder der det går vei og tog. Det er førsteprioritet, sier Alt Yttervik-Adolfsen.

Jan-Erik Østlie

– Vi skryter veldig av oss selv, men i Norge er vi overhodet ikke gode nok

Cathrine Nyheim, nestleder i Creo, vil at kongressen skal bestemme om det er LO Stat eller LO sentralt som skal forhandle Spekter-området.

Cathrine Nyheim, nestleder i Creo, vil at kongressen skal bestemme om det er LO Stat eller LO sentralt som skal forhandle Spekter-området.

Martin Guttormsen Slørdal

Cathrine Nyheim, nestleder i Creo, vil at kongressen skal bestemme om det er LO Stat eller LO sentralt som skal forhandle Spekter-området.

Cathrine Nyheim, nestleder i Creo, vil at kongressen skal bestemme om det er LO Stat eller LO sentralt som skal forhandle Spekter-området.

Martin Guttormsen Slørdal

Vil stoppe splittelsen av LO Stat

– Det er nok en mekling som kommer til å bli vanskelig, men vi kommer til å gjøre et ordentlig forsøk, sier riksmekler Mats W. Ruland. Illustrasjonsfoto.

– Det er nok en mekling som kommer til å bli vanskelig, men vi kommer til å gjøre et ordentlig forsøk, sier riksmekler Mats W. Ruland. Illustrasjonsfoto.

Jan-Erik Østlie

– Det er nok en mekling som kommer til å bli vanskelig, men vi kommer til å gjøre et ordentlig forsøk, sier riksmekler Mats W. Ruland. Illustrasjonsfoto.

– Det er nok en mekling som kommer til å bli vanskelig, men vi kommer til å gjøre et ordentlig forsøk, sier riksmekler Mats W. Ruland. Illustrasjonsfoto.

Jan-Erik Østlie

Har tre uker på å unngå streik i staten

Utbetalingen av den økte pensjonen, inkludert etterbetaling for mai, kommer 20. juni.

Utbetalingen av den økte pensjonen, inkludert etterbetaling for mai, kommer 20. juni.

Rebekka Johannessen Litland

Utbetalingen av den økte pensjonen, inkludert etterbetaling for mai, kommer 20. juni.

Utbetalingen av den økte pensjonen, inkludert etterbetaling for mai, kommer 20. juni.

Rebekka Johannessen Litland

Snart får pensjonister og trygda ny inntekt

Færre er fornøyd med å ta toget til og fra jobben, viser en ny undersøkelser fra Naf. 

Færre er fornøyd med å ta toget til og fra jobben, viser en ny undersøkelser fra Naf. 

Ole Berg-Rusten / NTB

Færre er fornøyd med å ta toget til og fra jobben, viser en ny undersøkelser fra Naf. 

Færre er fornøyd med å ta toget til og fra jobben, viser en ny undersøkelser fra Naf. 

Ole Berg-Rusten / NTB

Jernbane

Færre er fornøyde med å ta toget

Jernbane

Klart for rekordutbygging av vei og tog i vest

STREIKEFARE: Sist gang bussjåførene i NJF streiket var i 2020. Nå har forbundet tatt ut 297 sjåfører til streik i tilfelle det ikke blir enighet i bussbransjeoppgjøret.

STREIKEFARE: Sist gang bussjåførene i NJF streiket var i 2020. Nå har forbundet tatt ut 297 sjåfører til streik i tilfelle det ikke blir enighet i bussbransjeoppgjøret.

Morten Hansen

STREIKEFARE: Sist gang bussjåførene i NJF streiket var i 2020. Nå har forbundet tatt ut 297 sjåfører til streik i tilfelle det ikke blir enighet i bussbransjeoppgjøret.

STREIKEFARE: Sist gang bussjåførene i NJF streiket var i 2020. Nå har forbundet tatt ut 297 sjåfører til streik i tilfelle det ikke blir enighet i bussbransjeoppgjøret.

Morten Hansen

Streik kan ramme busspassasjerer og malmtransport

FARLIG ARBEIDSPLASS: Mellom 2013 og 2022 ble 963 bussjåfører drept eller alvorlig skadet i frontkollisjoner. Tallene kunne vært langt lavere om bussene hadde vært sikrere, viser en rapport fra Transportøkonomisk Institutt.

FARLIG ARBEIDSPLASS: Mellom 2013 og 2022 ble 963 bussjåfører drept eller alvorlig skadet i frontkollisjoner. Tallene kunne vært langt lavere om bussene hadde vært sikrere, viser en rapport fra Transportøkonomisk Institutt.

Bjørn A. Grimstad

FARLIG ARBEIDSPLASS: Mellom 2013 og 2022 ble 963 bussjåfører drept eller alvorlig skadet i frontkollisjoner. Tallene kunne vært langt lavere om bussene hadde vært sikrere, viser en rapport fra Transportøkonomisk Institutt.

FARLIG ARBEIDSPLASS: Mellom 2013 og 2022 ble 963 bussjåfører drept eller alvorlig skadet i frontkollisjoner. Tallene kunne vært langt lavere om bussene hadde vært sikrere, viser en rapport fra Transportøkonomisk Institutt.

Bjørn A. Grimstad

Buss

Ulønnsomt å gjøre bussene sikrere, viser rapport

SJ Norge fortsetter å ha de mest tilfredse togpassasjerene.

SJ Norge fortsetter å ha de mest tilfredse togpassasjerene.

Merete Jansen

SJ Norge fortsetter å ha de mest tilfredse togpassasjerene.

SJ Norge fortsetter å ha de mest tilfredse togpassasjerene.

Merete Jansen

Jernbane

Færre tog ga bedre punktlighet