JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.
Vy må i første omgang redusere togtrafikken på Østlandet fra etter påske og fram til sommeren.

Vy må i første omgang redusere togtrafikken på Østlandet fra etter påske og fram til sommeren.

Emmie Olivia Kristiansen

Vy må i første omgang redusere togtrafikken på Østlandet fra etter påske og fram til sommeren.

Vy må i første omgang redusere togtrafikken på Østlandet fra etter påske og fram til sommeren.

Emmie Olivia Kristiansen

Jernbane

Trøbbel for Vy: Må innstille avganger

Go-Ahead blir fra 1. juni også verkstedbedrift.

Go-Ahead blir fra 1. juni også verkstedbedrift.

Morten Hansen

Go-Ahead blir fra 1. juni også verkstedbedrift.

Go-Ahead blir fra 1. juni også verkstedbedrift.

Morten Hansen

Jernbane

Go-Ahead tar over vedlikeholdet av tog

Bussbransjen er ferdig med årets lønnsoppgjør. Sjåførene får 9,50 kroner mer i timen.

Bussbransjen er ferdig med årets lønnsoppgjør. Sjåførene får 9,50 kroner mer i timen.

Brian Cliff Olguin

Bussbransjen er ferdig med årets lønnsoppgjør. Sjåførene får 9,50 kroner mer i timen.

Bussbransjen er ferdig med årets lønnsoppgjør. Sjåførene får 9,50 kroner mer i timen.

Brian Cliff Olguin

Lønnsoppgjøret 2025

Ny lønn for bussjåførene

Hundrevis av ledere for el-sikkerhet på jernbanen har manglet fagbrev. Nå må Bane Nor rydde opp.

Hundrevis av ledere for el-sikkerhet på jernbanen har manglet fagbrev. Nå må Bane Nor rydde opp.

Tormod Ytrehus

Hundrevis av ledere for el-sikkerhet på jernbanen har manglet fagbrev. Nå må Bane Nor rydde opp.

Hundrevis av ledere for el-sikkerhet på jernbanen har manglet fagbrev. Nå må Bane Nor rydde opp.

Tormod Ytrehus

Hundrevis manglet fagbrev:

Bane Nor har to år på å rydde opp

FARLIG ARBEIDSPLASS: Mellom 2013 og 2022 ble 963 bussjåfører drept eller alvorlig skadet i frontkollisjoner. Tallene kunne vært langt lavere om bussene hadde vært sikrere, viser en rapport fra Transportøkonomisk Institutt.

FARLIG ARBEIDSPLASS: Mellom 2013 og 2022 ble 963 bussjåfører drept eller alvorlig skadet i frontkollisjoner. Tallene kunne vært langt lavere om bussene hadde vært sikrere, viser en rapport fra Transportøkonomisk Institutt.

Bjørn A. Grimstad

FARLIG ARBEIDSPLASS: Mellom 2013 og 2022 ble 963 bussjåfører drept eller alvorlig skadet i frontkollisjoner. Tallene kunne vært langt lavere om bussene hadde vært sikrere, viser en rapport fra Transportøkonomisk Institutt.

FARLIG ARBEIDSPLASS: Mellom 2013 og 2022 ble 963 bussjåfører drept eller alvorlig skadet i frontkollisjoner. Tallene kunne vært langt lavere om bussene hadde vært sikrere, viser en rapport fra Transportøkonomisk Institutt.

Bjørn A. Grimstad

Buss

Ulønnsomt å gjøre bussene sikrere, viser rapport

Tidligere forskning har vist at tuting fra togene har liten effekt. Her fra togskinnene på Raumabanen. 

Tidligere forskning har vist at tuting fra togene har liten effekt. Her fra togskinnene på Raumabanen. 

Terje Pedersen / NTB

Tidligere forskning har vist at tuting fra togene har liten effekt. Her fra togskinnene på Raumabanen. 

Tidligere forskning har vist at tuting fra togene har liten effekt. Her fra togskinnene på Raumabanen. 

Terje Pedersen / NTB

Jernbane

Bråkete tog skal gi økt trygghet

Høyre mener at tilliten til jernbanen er tynnslitt. 

Høyre mener at tilliten til jernbanen er tynnslitt. 

Leif Martin Kirknes

Høyre mener at tilliten til jernbanen er tynnslitt. 

Høyre mener at tilliten til jernbanen er tynnslitt. 

Leif Martin Kirknes

Jernbane

Høyre vil gjenreise tilliten til norsk jernbane

Ras og uvær har ført til mye trøbbel på Nordlandsbanen den siste tiden. 

Ras og uvær har ført til mye trøbbel på Nordlandsbanen den siste tiden. 

Bjørn Leirvik / NTB

Ras og uvær har ført til mye trøbbel på Nordlandsbanen den siste tiden. 

Ras og uvær har ført til mye trøbbel på Nordlandsbanen den siste tiden. 

Bjørn Leirvik / NTB

Jernbane

Finner ikke nye tog til Nordlandsbanen

Erlend Tro Klette

Erlend Tro Klette

Landminer

Norsk Folkehjelp må si opp 1700 etter Trump-kutt

Norske tog har ikke klart å få tak i flere lokomotiv til SJ Norge.

Norske tog har ikke klart å få tak i flere lokomotiv til SJ Norge.

SJ Norge

Norske tog har ikke klart å få tak i flere lokomotiv til SJ Norge.

Norske tog har ikke klart å få tak i flere lokomotiv til SJ Norge.

SJ Norge

Jernbane

– Noen må stille krav og ansvarliggjøre Norske tog

Sjekk tabellen lenger ned i saken for å finne ditt yrke.

Sjekk tabellen lenger ned i saken for å finne ditt yrke.

Erling Slyngstad-Hægeland/Tormod Ytrehus

Sjekk tabellen lenger ned i saken for å finne ditt yrke.

Sjekk tabellen lenger ned i saken for å finne ditt yrke.

Erling Slyngstad-Hægeland/Tormod Ytrehus

Nye tall

Dette er lønna i over 350 yrker