JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Ny toppsjef i A-pressen

Thor Gjermund Eriksen (44) er ansatt som ny konsernsjef i A-pressen.

Eriksen har vært konstituert i stillingen siden 1. desember i fjor. Eriksen ble ansatt i A-pressen i 2006 og har vært en del av konsernets ledelse disse årene.

Han har tidligere vært journalist og sjefredaktør i Dagbladet.

– Fortsatt vekst

Styreleder i A-pressen, Jon M. Hippe, forteller at det er gjennomført en åpen og bred ansettelsesprosess.

– Vi er glade for at Thor Gjermund Eriksen blir konsernsjef på permanent basis. For oss har det vært viktig at han har redaksjonell bakgrunn, erfaring fra å lede omstillings- og endringsprosesser og i tillegg har god innsikt og bred erfaring fra mediebransjen, sier Hippe.

Han understreker at A-pressen skal ha ambisjoner om fortsatt vekst og at konsernet skal møte de store endringene i mediemarkedet på en offensiv måte.

– God innsikt

A-pressen har en viktig oppgave som landets nest største mediekonsern, sier den nye konsernsjefen.

– Konsernet skal videreføre et sterkt redaksjonelt og publisistisk grunnlag for medievirksomheten. Det betyr et sterkt fokus på videreutvikling av lokalavisene, fortsatt digital vekst og kontinuerlig effektivisering. Kjernen i A-pressens virksomhet er innhold og journalistikk som er relevant i folks hverdag, sier Thor Gjermund Eriksen.

– I perioden jeg har fungert som konsernets leder har jeg fått god innsikt i hva jobben innebærer og krever. A-pressen består av nesten 3.000 dyktige medarbeidere i Norge og Russland som det er et stort privilegium å få være leder for. Mediebransjen er i stor endring, noe som innebærer mange muligheter for A-pressen, sier Eriksen.

Den nye konsernsjefen framhever A-pressens gode resultater i 2010 og for første kvartal i år, og sier dette gir et godt grunnlag for å delta aktivt i arbeidet med strukturendringer i norsk mediebransje. (ANB)

Annonse

Flere saker

Annonse