JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Profilerer seg i Berlin

En bredt sammensatt næringslivsdelegasjon skal profilere Norge ved åpningen av Grüne Woche-messen i Berlin i januar.

kjell.werner@anb.no

Det er landbruksminister Lars Peder Brekk og næringsminister Trond Giske som i fellesskap har invitert norske næringslivstopper til åpningen av den store matmessen i Berlin. Siktemålet er å se et stykke inn i framtiden for å finne fram til hvilke grep reiselivsnæringen bør foreta nå for å sikre eller styrke sin posisjon det neste tiåret.

Felles arbeid

– Mat er en viktig del av et totaltilbud for et godt reiseliv, sier landbruks- og matminister Lars Peder Brekk.

Han er glad for å kunne invitere noen av Norges mest sentrale hoder innen mat- og reiselivsbransjen til en dags felles arbeid for å finne løsninger for et enda mer profesjonelt norsk reiseliv.

– Regjeringens visjon for reiselivspolitikken er «Verdifulle opplevelser». Men for å få til det må vi samarbeide, sier nærings- og handelsminister Trond Giske.

I grenseland

Han peker på at reiselivspolitikk ligger i grenseland mellom både næring og landbruk.

– Det er et gjensidig avhengighetsforhold, og vi må bli tydelige på hvordan vi kan gjøre hverandre bedre. Da kan vi skape helhetlige kvalitetsopplevelser for et betalingsvillig marked, sier Giske. (ANB)

Annonse
Annonse