JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Ikke utgått på dato!

Med fem klare budskap lanserte i dag region Midt-Norge en storstilt kampanje for å få flere medlemmer innenfor varehandelen.

Kampanjen, som ble presentert på et bransjetreff i Trondheim i formiddag, skal vare ut året. Den er en del av hele HKs verve- og organisasjonsstrategi, men er tilpasset regionen. Midt-Norge har tidligere satt seg et mål om å bli 10.000 medlemmer innen utgangen av året, og økt synlighet rundt om på arbeidsplassene skal hjelpe dem til å nå målet.

Klare budskap

-Riktig lønn blir aldri umoderne -Gode arbeidsforhold er helt 2007 -Trygghet er ikke utgått på dato -Rettferdighet klinger fortsatt best -Sammen med andre eller helt alene Med disse fem klare beskjedene skal regionen profilere seg, blant annet på boards, plakater, brosjyrer, brev, kort og klistremerker. – Vi har fått hjelp av markedsrådgivningsfirmaet Posisjon til å utvikle profilen på kampanjen vår. De har gått igjennom det vi så langt har hatt av brosjyrer, og sett på hvordan vi kommuniserer med medlemmene. Deres klare råd er å plukke ut noen hovedbudskap, og det er det vi nå har gjort, sier regionkontorleder Arve Renå.

100 bedrifter

Renå er spent på hvordan kampanjen vil bli mottatt der den skal kjøres. – Vi har plukket ut 50 bedrifter innenfor varehandelen hvor vi har medlemmer og tariffavtale. De vil få et brev fra oss, der vi tilbyr oss å komme på besøk. Da vil vi ha med oss kampanjemateriell som de tillitsvalgte kan bruke på jobben for å gjøre HK synlig. Dette er i tråd med den sentrale vervestrategien til hele HK, sier Renå. I tillegg har regionen valgt ut ytterligere 50 bedrifter som skal besøkes. – Disse bedriftene ligger i samme geografiske område som de andre bedriftene, og disse besøker vi for å få enda bedre effekt av vår oppsøkende virksomhet. Her er ikke HK inne fra før, så her har vi mange potensielle medlemmer, sier han.

eva@lo-media.no

Annonse
Annonse