Ny profil på HSH
Handels- og Servicenæringens Hovedorganisasjon, HKs motpart blant annet i varehandelen, blir nå bare til HSH.
HSHs generalforsamling vedtok nylig organisasjonsendringer for å tilpasse seg en større medlemsmasse. Men den største forandringen er at navnet endres, slik at det som før var en forkortelse nå blir organisasjonens egentlige navn. Grunnen er at HSH har et bredere nedslagsfelt enn tidligere.– I dag representerer vi 12.000 medlemsbedrifter i et bredt spekter av områder og bransjer innen handel og tjenester. Begrepene handel og service er derfor ikke lenger dekkende for HSHs fulle bredde, sier administrerende direktør Vibeke Hammer Madsen.HSH representerer i dag arbeidsgivere innenfor områdene kunnskap og teknologi, utdanning, kultur, reiseliv, helse og omsorg, frivillig sektor, dagligvare og servicehandel, interiør, byggevare og møbler, renhold, mote og fritid, agenter, apotek, bemanning, forlag, organisasjoner og foreninger, gravferd, forretningsmessig tjenesteyting og personlig tjenesteyting. Men selv om det lange navnet forsvinner, beholder altså organisasjonen forkortelsen. – HSH-navnet er innarbeidet som organisasjonen for handel og tjenester. Derfor ønsker vi å beholde navnet HSH, sier Madsen.