JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Jernbane

Togpassasjerene blir litt mer fornøyde

Endelig en gladnyhet for togselskapene etter en tøff vinter.
SJ Norge er togselskapet som hadde de mest tilfredse kundene i andre kvartal. 

SJ Norge er togselskapet som hadde de mest tilfredse kundene i andre kvartal. 

Tormod Ytrehus

per.helge.berg@ntb.no

Det er særlig togpassasjerer på fritidsreiser som er blitt mer fornøyde, melder Jernbanedirektoratet i en pressemelding.

– Vi har vært gjennom en krevende vinter for togreisende, så det er gledelig å se at tallene er på vei oppover igjen. En av de viktigste jobbene vi gjør er å sørge for at de reisende har en positiv opplevelse med toget, og føler seg ivaretatt før og under reisen, sier jernbanedirektør Knut Sletta.

Passasjerene gir togselskapene 78 av 100 poeng på spørsmål om hvor tilfredse de er med togreisen i sin helhet. Resultatet er to poeng høyere enn sist kvartal, men to poeng lavere enn samme periode i fjor. Undersøkelsen ble gjennomført i april og mai, og totalt var det 6322 reisende som svarte.

Blant passasjerene er det fritidsreisende som er mest fornøyd, og spesielt Vy vest har hatt en sterk framgang i tilfredsheten hos passasjerene. Samtidig er SJ Norge det togselskapet som kommer best ut blant passasjerene i april og mai.

For de reisende er opplevd punktlighet det største ankepunktet.

Jernbanedirektoratets kundetilfredshetsundersøkelse gjennomføres hvert kvartal blant togselskapene direktoratet har trafikkavtale med. Det inkluderer Vy Gruppen, SJ Norge og Go Ahead Nordic. Flytoget omfattes ikke av undersøkelsen.

Warning
Annonse
Annonse